
Column: WK onder het vergrootglas
AlgemeenJarenlang schreef ik columns voor De Halsterse Krant & De Zuidwestkrant. Op een gegeven moment had ik daar geen zin meer in, omdat ik het idee had alles wel gezegd te hebben. Nu we ‘overspoeld’ worden door het WK voetbal kan ik me niet meer bedwingen en móet ik mijn mening kwijt.
Door Ton Tielemans
Keeper
Wat hebben wij in het Nederlands elftal een ‘matige keeper’. Ik hoor daar geen enkele voetbalanalist over, dus die Verbruggen weet zijn winkeltje wel aardig te verkopen.
Tegen Japan had hij de eerste tegengoal moeten hebben en de tweede kunnen hebben. Laat alsjeblieft Bijloo zo snel mogelijk aansluiten bij
het Nederlands elftal, want dat is bij afstand onze beste keeper.
Tegenstanders roepen dan in koor dat hij dikwijls geblesseerd is, maar zolang Bijloo fit is, is hij toch fit. Als hij afhaakt, kun je alsnog die tweederangs keepers opstellen.
Dat Van der Ven en Memphis internationaal niet te gebruiken zijn, hoor ik wel meer en daar ben ik het mee eens.
Dat bondscoach Koeman tegen Japan ging ‘wisselen om het wisselen’ was ook niet zo slim. Misschien dat de assistenten Jonk en Van Nistelrooij daar iets van kunnen zeggen.
Tenminste als Van Nistelrooij niet naar het verjaardagsfeestje van zijn achternicht moet, want dat is natuurlijk belangrijker dan het Nederlands elftal...











