
Kademuren: ‘Imago gemeente loopt een flinke deuk op!’
AlgemeenGEMEENTE BERGEN OP ZOOM - ‘Kademuren laten Bergen van z’n slechtste kant zien!’ Dat stelt raadslid Reinoud Krijnen (SAMEN 0164) in een brief aan het college van burgemeester en wethouders.
‘Hoe gaan we het tij bestuurlijk gezien keren. Met halve maatregelen komen we niet vooruit. Pak zaken in één keer goed aan. Dat bespaart ons miljoenen op onderhoudsprojecten.’ Reinoud Krijnen wil van het college weten hoeveel kosten zijn gemaakt op ‘aanpak’ van de kademuren van de oude haven. ‘Het gemeentebestuur laat zich van haar slechtste kant zien, een kwalijke zaak voor het bestuurlijk vermogen en het imago. Bergen op Zoom is nu landelijke volop negatief in het nieuwsop tv. En weer het excuus van de gemeente: we hebben geen geld! We houden miljoenen over op de exploitatie van 2022, maar ook in de komende jaren omdat grote projecten in de openbare ruimte worden doorgeschoven. We hebben zelfs in de méérjaren begroting geld gereserveerd voor de kademuren. Kortom: het is puur een kwestie van prioriteiten stellen en het benutten van subsidiemogelijkheden.’ Reinoud Krijnen wil dat het college een herschikking van prioriteiten aan de gemeenteraad voorlegt en welke subsidiemogelijkheden zij ziet om verdere financiële en imago debacles te voorkomen. Ook wil hij een evaluatie van haar handelswijze.













