
"Een samenzijn om niet gauw te vergeten"
AlgemeenLEPELSTRAAT - Bij Ter Wal Woonzorg in Lepelstraat is op 4 mei met een mooie ceremonie stilgestaan bij Dodenherdenking.
"Het was echt heel ontroerend", vertelt Wilma van Seventer. "De taptoe is geblazen, daarna 2 minuten stilte en het daaropvolgende Wilhelmus, werd volmondig meegezongen. Een bewoner heeft verteld over haar ervaringen tijdens de oorlog, waarna twee bewoners en een medewerker een krans hebben gelegd bij ons eigen monument. We hebben naast de oorlogsslachtoffers ook de mensen herdacht die zijn overleden aan het coronavirus en een bewoonster die vorige week op Koningsdag is overleden (niet aan het corona). Hierna hebben we onder het genot van een kopje koffie de toespraak van de Koning beluisterd met z’n allen. Kortom: een samenzijn om niet gauw te vergeten."













