Logo halsterse-zuidwestkrant.nl
Foto: Carmen De la Rambelje

Joost Vermeulen: "Adverteren doet begeren"

HALSTEREN - "Adverteren doet begeren". Zo simpel is het nog steeds volgens Joost Vermeulen (64) van Boekhandel Vermeulen, adverteerder van het allereerste uur in De Halsterse Krant. Hij stelt dat De Halsterse Krant al 15 jaar een brug bouwt tussen leefbaarheid en commercie, en hij kan het weten.

Vermeulen groeide namelijk op in Steenbergen, als zoon van de uitgever van de Steenbergse Courant, die inmiddels al meer dan 135 jaar bestaat. "Toen de PubliPers stopte zaten we met de handen in het haar, want we verloren een mogelijkheid om gericht lokaal te adverteren. Met Chris Grinwis van de PLUS-supermarkt ben ik toen rond de tafel gegaan om te kijken of er een manier was waarop we door konden. Als winkeliers adverteerden wij al jaren op de achterpagina van de PubliPers. Chris Grinwis wilde graag deze achterpagina van de nieuwe krant claimen voor zijn supermarkt. We kwamen in contact met Ton Tielemans, en zo is De Halsterse Krant ontstaan. Je kunt dus wel stellen dat ik adverteerder ben sinds het eerste uur", vertelt Joost. Nog steeds merkt hij elke week dat de krant gewaardeerd wordt. "Een krant die elke week gratis in de bus valt en je op de hoogte houdt van het lokale nieuws is toch ook gewoon fijn", zegt hij, "en als ondernemer geloof ik sterk in lokaal adverteren."
"Het oude gezegde 'adverteren doet begeren' geldt in deze tijd nog steeds. Maar we mogen ook nooit vergeten dat we elkaar hier in Halsteren nodig hebben. Wij hebben onze inwoners nodig om onze producten te slijten, maar de inwoners hebben de ondernemers ook nodig om te zorgen dat de dorpskern leefbaar blijft. Tussen die twee zaken weet De Halsterse Krant al vijftien jaar een brug te slaan." Als boekhandelaar heeft Joost Vermeulen een voorliefde voor papier, maar hij is ook nuchter. "Je ontkomt niet aan digitaal, maar het moet ook geen fixatie zijn. Als ondernemers in Halsteren hopen we dat De Halsterse Krant nog jaren doorgaat."

Meer berichten