"De Zuidwestkrant haalt overal het positieve uit"
AlgemeenHOOGERHEIDE - Uitvaartondernemer Chris Zorge (40) had nog niet lang geleden een discussie met de marketingmanager van de verzekeraar waar zijn onderneming deel van uitmaakt. "Hij was van mening dat adverteren in een lokale krant – een plaatselijk sufferdje, noemde hij het – niet werkte. Ik heb hem verteld dat ik in De Zuidwestkrant adverteer omdat het juist heel goed werkt, en dat ik het daarom ook blijf doen!"
Elke week merkt Chris dat De Zuidwestkrant heel goed wordt gelezen: "Als mijn advertentie niet in de krant staat krijg ik reacties. Mensen missen 'm dan, en vragen me of er soms iets is? Blijkbaar wordt zo'n advertentie dus wel degelijk gezien. En dat is prettig, want als lokale uitvaartondernemer wil natuurlijk dat juist de mensen in de gemeenschap van de gemeente Woensdrecht me kennen." Als lezer ziet Chris De Zuidwestkrant vooral als een "gezelligheidskrant". "Lokaal nieuws, dat op een leuke manier gebracht wordt. De krant leest lekker en wat nog belangrijker is: De Zuidwestkrant weet overal het positieve uit te halen. Natuurlijk werk ik in een branche waarin ik veel met droevige situaties te maken heb."
Knipoog
"Als de Zuidwestkrant verhalen over mijn bedrijf schrijft zie ik daarin die knipoog die juist in mijn vak zo belangrijk is. In mijn werk probeer ik voor nabestaanden iets positiefs uit een verdrietige situatie te halen, en als mens ga ik zelf ook altijd uit van het positieve. Dat vind ik dus ook de grote kracht van De Zuidwestkrant." Op het 15-jarig bestaan mag De Zuidwestkrant volgens Chris vooral trots zijn: "Ik hoop dat de werkwijze niet verandert, en de goede samenwerking blijft. Ik zeg: op naar de 25!"