Patrick van Paradijs gaf het NK Veldrijden een topuitstraling.
Patrick van Paradijs gaf het NK Veldrijden een topuitstraling.

"Gewoon" een topuitstraling creëren

Algemeen

HUIJBERGEN – Een Nederlands Kampioenschap schittert van zichzelf, maar kan niet zonder topuitstraling. Daarvoor zorgt Patrick van Paradijs, van gewoongeprint.nl. Patrick is een liefhebber: van marketing, van vormgeving, van drukwerk en van fietsen. Als zoveel factoren samenkomen ontstaan er mooie dingen. Dat is hard werken, maar als liefhebber doe je dat "gewoon".

Hij woont in Etten-Leur, maar als fanatiek mountainbiker beklimt Patrick van Paradijs (42) de Nootjesberg en de Tiestenduin regelmatig. "Afzien", noemt hij dat. In zijn dagelijkse leven werkt Van Paradijs als hoofd verkoop binnendienst (en lid management team) bij een grote bedrijfswagendealer, waar hij ook verantwoordelijk is voor de marketing. Eén van zijn collega's daar heet Jeroen van Wezel. Die maakte de optelsom en betrok Van Paradijs bij de Huijbergse veldrit. Al in 2003 ontwierp Patrick van Paradijs het logo voor het eerste NK Veldrijden in Huijbergen. Daarna was hij een aantal jaren uit beeld, jaren waarin veel gebeurde, en nu is hij terug.

"In 2016 ben ik gestart met mijn eigen bedrijf, gewoongeprint.nl. Vanuit mijn werk ken ik de weg in de wereld van online drukkerijen en ik zag daar kansen. Kleine ondernemers hebben behoefte aan marketing dat niet onbetaalbaar is, maar stellen wel prijs op iemand die de zaken van A tot Z voor ze regelt. Met gewoongeprint.nl is dat wat ik doe: ik ben onafhankelijk en kan mijn klanten de beste prijs-kwaliteitsverhouding bieden en ondertussen regel ik alles voor ze: creatief concept, grafische opmaak en levering. Zelfs klanten uit Groningen, Limburg en Zeeuws-Vlaanderen weten gewoongeprint.nl te vinden."

Voor het NK Veldrijden ontwikkelde Patrick van Paradijs een complete visuele identiteit. Het logo, al het drukwerk, de achtergrond van het podium, de startboog, de bewegwijzering en nog veel, véél meer. Bovendien helpt hij sponsors van het NK bij de ontwikkeling van hun reclameborden, spandoeken en andere drukwerk. "Het wordt wel eens wat later 's avonds", lacht Patrick, "en dat is logisch: NK Veldrijden is niet zomaar een cross, het NK moet opvallen en zo veel mogelijk publiek trekken! Zowel de organisatie als de sponsors verdienen een partner die ze vakkundig adviseert en snel en vakkundig helpt. Ik ben trots op het feit dat ik die partner mag zijn. Ook omdat veldrijden zo'n fantastische sport is!"

In het logo voor het NK Veldrijden wist Patrick de juiste sfeer samen te brengen in de combinatie van een veldrijder, een modderspoor en het rood-wit-blauw van de Nederlandse vlag. Heel Huijbergen heeft inmiddels kennisgemaakt met Patricks werk, op grote borden langs het parcours en op de website van het NK Veldrijden. Tijdens de wedstrijd op 13 januari is Patrick één van de hopelijk duizenden enthousiaste toeschouwers: "Dan ga ik genieten van de wedstrijd, maar ook een beetje van mijn eigen werk. Het was hard werken om alles voor elkaar te krijgen, maar het was de moeite waard. Als dit het NK darten of bowlen was geweest had ik zeer waarschijnlijk geen 'ja' gezegd op de vraag of ik kon helpen. Maar dit is fietsen, dan kun je niet anders!"