Logo halsterse-zuidwestkrant.nl
Bram de Ridder bouwde de website van het NK Veldrijden.
Bram de Ridder bouwde de website van het NK Veldrijden.

Bram verdient zijn likes

HUIJBERGEN – Het NK Veldrijden is fantastisch, maar de voorpret is minstens zo leuk. Wie www.nkveldrijden2019.nl, of de social mediakanalen van het NK heeft bezocht, heeft die voorpret optimaal benut. De man achter de website en de social media kanalen van het NK is Bram de Ridder, en hij heeft zijn 'like' dubbel en dwars verdiend.

Social media en marketing vormen een belangrijk onderdeel van de studie bedrijfskunde die Bram de Ridder (20) volgt. "Je kunt niet zonder online aanwezigheid", vindt Bram, "online moet je je als evenement laten zien, moet je fans bij je evenement betrekken en mensen ervan overtuigen dat ze op 12 en 13 januari naar Huijbergen moeten komen. Online, dat is waar je publiek is, daar moet je ze aanspreken en daarom zijn een website en social mediakanalen zo effectief."

Via zijn stage als marketeer bij een bedrijfswagendealer kwam Bram bij het Huijbergse wielercomité terecht. Het creëren van de online aanwezigheid is een eervolle klus, vindt hij: "Het Wielercomité is enthousiast en gáát ervoor", zegt hij, "en zo staat er een prachtig evenement, heel mooi om daaraan mee te werken. Vooral het feit dat de organisatie openstaat voor ideeën vind ik mooi. Ik ben deel van een generatie die uitblinkt op online-gebied, en ik krijg alle ruimte om daarin mijn best te doen. Zo hebben we samen niet alleen de uitstraling en inhoud van de website bepaald, maar bijvoorbeeld ook de logo-carrousel op de homepage. Door open te staan voor zulke ideeën bereikt de organisatie het maximale, zowel voor fans, als voor zichzelf en voor de sponsors."

Ons-kent-onsgevoel

Zelf is Bram een ijshockeyer, maar hij herkent het hechte ons-kent-onsgevoel dat ook het veldrijden zo duidelijk kenmerkt. Als hij over drie jaar zijn studie afrondt en een eigen bedrijf start, staat zijn betrokkenheid bij het NK Veldrijden van 2019 prachtig op zijn cv. "Al die bezoekers op de website, al die likes en shares", zegt Bram, "ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet wie het NK gaat winnen, maar door alle betrokkenheid online is het NK Veldrijden 2019 voor mij hoe dan ook een succes."

Meer berichten