Logo halsterse-zuidwestkrant.nl
Bram en Harry Beening van Henri's Ladies & Gents poseren met Wielercomité-vrijwilliger Cees van Wijk, die zijn NK-jas draagt.
Bram en Harry Beening van Henri's Ladies & Gents poseren met Wielercomité-vrijwilliger Cees van Wijk, die zijn NK-jas draagt.

Meegesleept door het Huijbergse enthousiasme

HOOGERHEIDE – "Als we iets met mensen hebben, dan doen we er iets mee." De klik tussen het Huijbergse Wielercomité en Henri's Ladies & Gents was de basis voor een sponsorovereenkomst waarvan veel vrijwilligers heel blij worden. En dat, vinden Bram en Harry Beening, is ze van harte gegund. "C'est le ton qui fait la musique", is hun motto, en in Huijbergen is de muziek het mooiste.

Zelf moet Harry Beening er ook wel een beetje om lachen als hij vertelt: "Toen het Huijbergse Wielercomité me vroeg of wij wilden sponsoren, hadden we al een deal voor ik wist wat de invulling van die deal was." Dat klinkt misschien vreemd, maar voor Harry Beening is de gunfactor van levensbelang: "We dragen deze organisatie een warm hart toe en zien hoe het hart van alle vrijwilligers sneller gaat kloppen bij de veldrit in hun dorp. Daarom wilden wat doen. Dat het uiteindelijk zelfs een behoorlijk grote sponsordeal werd, verandert daarin niks."

Behoorlijk groot is de bijdrage van Henri's Ladies & Gents zeker. Alle vrijwilligers krijgen van Henri's Ladies & Gents een jas. En zoals je mag verwachten van een hoogstaande modezaak, is dat niet zomaar een jas. "We hebben een mooie, warme jas uitgezocht voor alle vrijwilligers", vertelt Bram Beening, "natuurlijk is de jas lekker warm en staat ons logo erop, maar we wilden graag dat de vrijwilligers de jas ook ná het NK Veldrijden met trots zouden kunnen dragen. Wij zien ook hoeveel moeite al die mensen doen voor de veldrit, en hoeveel waardering ze daarvoor kregen. Op deze manier willen wij daaraan een steentje bijdragen." Ook het bestuur van Wielercomité Huijbergen, de rondemissen én de minimissen worden gekleed door Henri's Ladies & Gents, en overal langs het parcours hangen spandoeken van de modezaak. Zelf zien Harry en Bram het evenement vanuit de VIP-tent, waar ze genieten van het stamppotbuffet in gezelschap van een aantal gewaardeerde klanten.

Een trotse sponsor

"Wij zijn niet van die fans die elke zondag naar het veldrijden kijken", bekennen Harry en Bram, "je moet ons ook niet vragen wie er gaat winnen, geen idee. Wij vinden het NK Veldrijden in Huijbergen vooral een gaaf evenement. En ook al ben je geen fan, als je al die toeschouwers op de reclameborden ziet slaan om de renners nog maar íets harder vooruit te krijgen, dan doet dat wel wat hoor. Dan zijn we trots op Huijbergen, dat zoiets kan in onze gemeente."

Terug naar de muziek, die in Huijbergen zo mooi is. Harry raakt er niet over uitgepraat: "Het mooiste is dat dit evenement door en voor de inwoners van Huijbergen georganiseerd wordt. De organisatie doet het supergoed. Het Wielercomité stáát voor z'n koers, en veel comitéleden kennen wij als klant, ook dat schept vertrouwen. Heel Huijbergen is trots op het NK Veldrijden, en dat vinden wij gaaf. Dan maakt het niet meer uit of we twee of honderd nieuwe klanten overhouden aan onze betrokkenheid. Hoe dan ook is het allerminst vervelend om zo'n evenement te steunen, het Huijbergse enthousiasme is gewoon meeslepend."

Meer berichten