Jan van der Burgt en Ruud Prop stoppen hun ziel en zaligheid in elke aangifte.
Jan van der Burgt en Ruud Prop stoppen hun ziel en zaligheid in elke aangifte.

De ziel en zaligheid van BDP Account

Algemeen

HOOGERHEIDE – "Wij stoppen onze ziel en zaligheid in elke aangifte, dus willen we ook goed uitleggen wat we doen en waarom." BDP Account geeft al jaren alles voor haar klanten, zonder afstandelijk te worden. Daarom bevalt BDP Account beter.

Jan van der Burgt lacht om de vraag die hij regelmatig krijgt: "Mensen vragen me wel eens hoe lang ik nog moet werken", zegt hij, "terwijl het eerder een kwestie is van hoe lang ik nog wíl werken. Ik heb nog altijd veel plezier in wat ik doe, dus ik zie niet in waarom ik zou stoppen!" Dat plezier zit 'm in de cijfers, maar vooral in de klanten. Dat vindt ook Van der Burgts collega Ruud Prop: "Alles in ons werk draait om onze klanten. Niet alleen willen we voor onze klanten de belastingaangiftes zo gunstig mogelijk laten verlopen, we willen vooral dat onze klant voelt dat hij op de eerste plaats staat."

De klant voorop

De relatie met klanten inspireert het team van BDP Account elk jaar opnieuw tot onderscheidende prestaties. "In ons vak is het lastig om je op prijstechnisch gebied te onderscheiden", zeggen Prop en Van der Burgt, "daarom onderscheiden wij ons graag in de relatie met onze klanten. Wij willen ze leren kennen, zodat we niet alleen kunnen zoeken naar de meest gunstige oplossingen, maar ook de oplossingen die het beste bij een klant passen. Soms adviseren we daarbij in ons eigen nadeel, bijvoorbeeld wanneer we zien dat een onderneming echt niet meer rendabel is. Dan adviseren we te stoppen, ook al betekent dat dat wij geen belastingaangifte meer kunnen verzorgen. Wij geloven dat het altijd in je voordeel werkt als je het belang van je klanten voorop stelt."

Tips en trucs

Hoewel er voor de IB-aangifte van 2018 niet veel is veranderd in belastingland, heeft BDP Account altijd goede tips voor haar klanten. "In de komende jaren worden de aftrekposten beperkt tot de laagste schijf. Je hebt dus geen 52- of 42% voordeel meer van je aftrekpost maar nog maar 37%. Daarom wijzen wij onze klanten er regelmatig op dat het verstandig is om bepaalde kosten naar voren te schuiven, nu ze nog meer voordeel opleveren. Zoals bijvoorbeeld alimentatiekosten en rentekosten. Voor klanten met een wisselend inkomen is het ook altijd goed om je bewust te zijn van de mogelijkheid tot middeling, waardoor de belasting wordt berekend over het gemiddelde van je jaarinkomens. Ondernemers die overwegen hun bedrijf te verkopen, moeten weten dat nú een gunstige tijd is om dat proces te starten. En natuurlijk denken we bij BDP Account ook speciaal aan de grensarbeider: wie over de grens werkzaam is moet niet vergeten om aangifte te doen, zodat hij de heffingskortingen terug kan krijgen."

Persoonlijk randje

Of BDP Account nu de aangifte verzorgt voor bedrijf of particulier: persoonlijke uitleg is altijd inbegrepen. "Omdat we willen dat onze klanten begrijpen wat we doen. Bovendien leggen we ons werk graag uit, we stoppen er altijd onze ziel en zaligheid in."

BDP Account is te vinden aan de Raadhuisstraat 55 in Hoogerheide. Zij zijn te bereiken via telefoonnummer (0164) 612158 of op e-mailadres info@bdp-account.nl.